Round table: Data explains the world as it is; a story imagines the world as it could be
Data behoren bij de meeste organisaties tot de kern van de besluitvorming en legt de basis onder de strategie van de onderneming. Slimme tools en applicaties helpen ons daarbij. En dat heeft ons veel gebracht. Maar hoe gaan we om met datgene waar nog geen data over beschikbaar zijn? Zoals onvoorspelbare elementen in de toekomst? Een slimme strateeg bekijkt niet alleen wat de data impliceren, maar ook welke andere opties er zijn. We bespreken in deze roundtable hoe we als financieel leiders bouwen aan een toekomstgericht verhaal en hoe we data kunnen combineren met visie en toekomstscenario’s.
Gefaciliteerd door OneStream
How data tells the story of F1
With drivers hitting speeds as high as 230 mph, taking pit stops in under two seconds, and flying around corners with a force of 5G, FORMULA 1 (F1) needs a technology provider as fast as their sport is. F1 is a battle between the world’s best drivers, but it’s also a battle of some of the world’s most innovative engineers. By using AWS, F1 is utilizing innovative technologies, such as machine learning (ML) models and high performance computing (HPC), to digitally transform the sport. F1 Insights powered by AWS, is one of those examples that transforms the fan experience before, during, and after each race. By using distinct data points to inform each insight, F1 enables fans to understand how drivers make split-second decisions and how teams devise and implement race strategies in real time that impact the outcome of a race. Laurens will tap into how AWS is helping F1 to bring fans closer to the split-second decisions made on the track.
How to tell the Cyber Security Story
Een cyberaanval is het grootste risico van dit moment, de schades op financieel niveau, reputatie en operationeel gebied zijn desastreus. Dit maakt de urgentie om uzelf te organiseren op dit terrein hoger dan ooit. U bent zich ervan bewust dat u een belangrijke rol te vervullen hebt in de aanpak van dit probleem, in de vorm van een voorbeeldfunctie evenals het verhaal dat u vertelt aan uw medewerkers. U begrijpt dat het hebben van grip essentieel is, maar de complexiteit van domein en benodigdheden van tal aan expertises maakt dat dit een uiterst ingewikkelde zaak blijft. In hoeverre kunt u hier zelf nog voor zorgen? Wat zijn uw mogelijkheden om dit intelligent in te richten? En hoe vormt u een duidelijk verhaal over het belang en de manier waarop u uw bedrijf adequaat beschermt? In deze sessie delen we ervaringen en best practises.
Naar Theater
Wissel
Pauze
CFO Panel: Get your story straight!
Hoe ga je als CFO om met de uitdagingen van nu? Hoe blijf je in control onder de druk van aanhoudende onzekerheden rondom supplychains, energie, inflatie en ESG regelgeving? Hou houd je de digitale transformatie op de rails en vind je voor je finance team de juiste plek in de organisatie? Wat kan ik doen om mijn mensen binnen boord te houden en klaar te stomen voor de finance skills van morgen? Wat is ons verhaal? Hierover gaan we in gesprek met ons CFO panel.
Round table: Als Finance leaders vertellen
In deze bijzondere ronde tafel vertellen we elkaar het verhaal van onze toekomstige organisaties. Hoe ga jij financieel uitblinken? Welke stappen kun je nog zetten om de gedroomde doelen te bereiken met jouw team? Samen schetsen we de toekomst van onze processen, systemen en mensen. Door deze verhalen te delen en elkaar daarover te bevragen helpen we elkaar een heldere toekomstvisie te formuleren. Get your story straight!
Gefaciliteerd door Soldo
Het verhaal van Web 3.0
Hoe maken wij onze businessmodellen toekomstbestendig met behulp van nieuwe doorbraken in de techniek: de metaverse, NFT’s, smart contracts en blockchain? Vera Schut en Bas Kemme nemen ons mee in de mogelijkheden van het Web 3.0 en de technologische ontwikkelingen van het moment.
Round table: Innoveren kun je leren
Klantwensen en technologische ontwikkelingen zijn continu in beweging. Om concurrentie voor te blijven moeten organisaties zich in hoog tempo blijven aanpassen. Waar innovatie lange tijd een buzz-woord was, heeft het inmiddels bij veel bedrijven strategische prioriteit. Toch is innovatie vaak ongrijpbaar, slechts een handvol bedrijven lukt het om echt disruptief te zijn in hun markt. Is het mogelijk om met een gestructureerde aanpak en een goed verhaal innovatie in je DNA te krijgen?
Gefaciliteerd door Amazon Web Services (AWS)